دانستنی‌های نوجوان | قهرمان محیط زیست
  • کد مطالب: ۱۴۶۵۸۶
  • /
  • ۲۱ آذر‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶

دانستنی‌های نوجوان | قهرمان محیط زیست

رالف (Ralph) به همراه خانواده‌اش در دهکده‌ای دوردست به نام سامار در بخش شرقی جزیره‌ی ویسایاز کشور فیلیپین زندگی می‌کند.

ریحانه صادقی
مترجم

رالف (Ralph) به همراه خانواده‌اش در دهکده‌ای دوردست به نام سامار در بخش شرقی جزیره‌ی ویسایاز کشور فیلیپین زندگی می‌کند.

از آنجایی که این خانواده در دهکده‌ای کشاورزنشین سکونت دارند، برای گذران زندگی عمدتا متکی به درآمد پدر خانواده، رندی (Randy)، از راه کشاورزی هستند.

با این حال، در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ سیل خسارت زیادی به مزارعشان وارد کرد و محصولات کشاورزی آن‌ها را تا حد زیادی کاهش داد.

این اتفاق سبب شد رندی برای تأمین معاش خانواده‌اش با مشکلات زیادی روبه‌رو شود. مادربزرگ ۶۸ ساله‌ی رالف، گلی (Gellie)، مجبور شد برای اینکه کمک‌خرج خانواده باشد، در کار مزرعه به رندی کمک کند.

او می‌گوید: «به جای مراقبت از همسرم، رودولفو (Rudolfo)، پدربزرگ رالف، که به‌تازگی یک سکته‌ی قلبی را پشت سر گذاشته بود، مجبور بودم بروم بیرون از خانه و در کار مزرعه به رندی کمک کنم.»

در همان زمان، رالف ۱۰ ساله این فرصت را یافت که نماینده‌ی مردم منطقه‌اش در نشست سالانه‌ی مجلس ملی کودکان باشد که از سوی ورلدویژن (World Vision) برگزار می‌شود.

رالف می‌گوید: «این اتفاق خیلی به‌موقع رخ داد. ما شاهد ویرانی‌های ناشی از چرخندها، توفندها و سیل‌ها بودیم. من خیلی می‌ترسیدم. یادم می‌آید سیل توی دهکده‌ی ما چه‌طور بود.»

هدف این نشست، پرورش قهرمانان جوان محیط زیست است؛ کودکانی که می‌فهمند چرا باید مراقب درخت‌ها بود، چرا باید مصرف آب و الکتریسیته کاهش یابد و چرا دفع بدون‌فکر زباله خطری برای سلامت و بقای ما به شمار می‌رود.


www.wvi.org

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.